Tsjûke Wille

Ite – Harkje – Genietsje

Op zaterdag 14 september 2019is er van 10:00 uur tot 16:00 uur de Tsjûke Wille in en om het feestpaviljoen.

Tsjûke Wille staat voor Ite, Harkje, Genietje. In het feestpaviljoen is een groot terras aanwezig, waar u onder het genot van een hapje en een drankje kunt genieten van al het moois wat wij deze dag te bieden hebben.

In en om het feestpaviljoen zijn diverse kramen met proeverijen. Daarnaast zijn er creatievelingen aanwezig die hun kunsten vertonen.

Tot ziens op de Tsjûke Wille in en om het feestpaviljoen.

Fietsoptocht voor kinderen van de basisschool

Op zaterdag 14 september 2019 organiseren wij voor de kinderen van de basisschool een kinderfietsoptocht onder begeleiding van Fanfare Us Ideael – Nieuw Leven. De bedoeling is dat de kinderen hun fiets zo mooi mogelijk versieren. Versier je (niet gemotoriseerde) fiets, step, driewieler of skelter met ballonnen, vlaggetjes of slingers en versier natuurlijk  jezelf ook. De kinderfietsoptocht start om 10:15 uur bij het appartementengebouw tussen de Splitting en de Roede in Echtenerbrug en eindigt na een rondtocht door de dorpen bij het feestpaviljoen waar op dat moment de Tsjûkemerke in volle gang is.

Route fietsoptocht: we starten op de Splitting te Echtenerbrug dan de Roede, Baggelaar, de Petten, Kromme Warren, Het Trek, de Hoofdweg, de Splitting, de Roede, de Beugel, de Veenscheiding, Zuster Jacobstraat, Hoofdweg, Duimstraat, Marwei, de Kampen, Feesttent.