De jaarlijkse Sinterklaas intocht is op zaterdag 20 november 2021. Op vrijdag 19 november (tussen 14:15 – 14:45 uur) kunnen alle kinderen uit de drie dorpen tot en met groep 8 van de basisschool hun schoen, klomp of laars opzetten in het dorpshuis.

Op zaterdag 20 november om ongeveer 15:15 uur komt Sinterklaas en enkele van zijn Pieten aan, aan de kade aan het Hellingpad te Echtenerbrug. Hierna zal Sinterklaas en enkele Pieten een rondrit maken. De route is als volgt: Hellingpad, Marwei, De Kampen, Marwei, Duimstraat, Hoofdweg, Zuster Jacobstraat, De Veenscheiding, De Beugel, De Splitting, De Bagelaar, De Roede, De Splitting, De Veenscheiding (einde dorpshuis).

Om ongeveer 16:00 uur mogen de kinderen die hun schoen, klomp of laars hebben opgezet, ophalen doormiddel van een doorloop door het dorpshuis, uiteraard gevuld met een cadeautje.

Ouders kunnen dan hun kroost opvangen aan de zijkant van het dorpshuis. Mocht het zo zijn dat uw kind echt niet alleen door het dorpshuis kan, dan kunt u als ouder meegaan.

Covid 19

Om toegang te krijgen in het dorpshuis moet u een geldige QR code laten scannen in combinatie met een ID bewijs, kinderen t/m groep 8 hoeven dit uiteraard niet. In het dorpshuis krijgen de kinderen een zitplaats, staanplaatsen zijn er niet, dit moeten we handhaven om de richtlijnen van het RIVM op te volgen. Wij vragen u dan ook als ouders of het echt noodzakelijk is om met uw kind mee te gaan naar het dorpshuis, dit vanuit het oogpunt van capaciteit van het dorpshuis, we willen graag dat alle kinderen naar het sinterklaas feest toe kunnen.