Seniorenmiddag

Op zaterdag 17 februari 2018 vindt om 14:00 uur de jaarlijkse seniorenmiddag in het Dorpshuis “De Brege” te Echtenerbrug voor onze leden plaats.

Het dorpshuis is vanaf 13.30 uur geopend. U wordt ontvangen met koffie of thee met wat lekkers erbij. De toegang is gratis.

De seniorenmiddag zal verzorgd worden door mevrouw Pijpker uit Langweer met een afwisselend programma van korte sketches en vrolijke muziek in de geest van Akke Radsma “Oer de Hage”.
Akke Radsma was een Friese toneelspeelster en een voordraagster. Akke Radsma werd vooral bekend met “Oer de hage”: een rij satirische verhalen van Paulus Akkerman die in de jaren zestig en begin zeventiger jaren op zaterdagochtend werden uitgezonden op de RONO. Ze vertelde voornamelijk over de plattelandsvrouwen en over haar man Pieter, die er zodoende gekleurd op kwam te staan. Haar voordrachten werden in 2004 op de dubbel CD “Oer de hage” uitgebracht. Eerder was al de LP “Op é Nij” van haar verschenen. Akke Radsma speelde in het cabaretstuk De Spinnekop en speelde mee in diverse openluchtspellen. Bovendien was ze betrokken bij het opnieuw spelen van winternachten. Akke Radsma was tot april 1997 actief op het podium en is in december 2008 overleden op 86 jarige leeftijd.
Mevrouw Rinny Pijpker is koordirigente, organist en vrijwilliger bij de Zonnebloem. Ze staat regelmatig op toneel met Friese voordrachten, zoals die vroeger werden gehouden o.a. tijdens bruiloften en bezoeken die mensen bij elkaar aflegden.
Heeft u geen vervoer en wilt u opgehaald worden, neem dan op tijd contact met ons op via telefoonnummer 0514 54 16 95. (Coby Hagen).
Kortom genoeg ingrediënten voor een gezellige middag!!!