Tentdiensten

Tentdienst (ochtend)

De tentdienstcommissie organiseert op zondagochtend 10 september 2017 om 10:00 uur een tentdienst.Vanaf 9.30 uur is er inloop, met een kopje koffie. Waarna de dienst zal beginnen, welke geleid zal worden door ds. Pit. Traditie is ook het optreden van het Lemster Mannenkoor. De tentdienstcommissie gaat er een mooie ochtend van maken, waarbij iedereen van harte welkom is.

Tentdienst (avond)

De avonddienst zal in het teken staan van muziek en zingen. Diverse plaatselijke artiesten komen deze avond optreden. Deze artiesten zijn o.a.: Gospelkoor Manna, Muziekkorps Us Ideael – Nieuw Leven, Local Vocals en jongerenorkest The All-stars. Deze avond gaat om 19.30 uur beginnen en ook deze avond is iedereen weer van harte welkom.

lemster mannenkoor

Het Lemster Mannenkoor, opgericht op 11 januari 1965, is een oecumenisch christelijk koor met rond de 120 leden. Een van de doelstellingen is het uitdragen van de Friese cultuur. Dat blijkt niet alleen uit de fraaie Friese kostuum (zie de foto), maar ook uit het repertoire, dat voor een deel bestaat uit Friese volksmuziek. Daarnaast zingen zij o.m. geestelijke muziek en algemeen klassieke muziek.

Al meer dan dertig jaar staat het koor onder de bezielende leiding van dirigent Harm van der Meer, sinds 2007 daarbij vol enthousiasme gesteund door de vaste muzikale begeleider Jan Kroeske.