Tentdienst

De tentdienstcommissie organiseert op zondagochtend 10 september 2023 om 10:00 uur een tentdienst met als voorganger, de heer Pier Groen uit Echtenerbrug.  Vanaf 9.30 uur is er inloop, met een kopje koffie. Waarna de dienst zal beginnen. Het thema van de dienst is “Een reusachtige overwinning!”. Traditie is ook het optreden van het Lemster Mannenkoor. De tentdienstcommissie gaat er een mooie ochtend van maken, waarbij iedereen van harte welkom is.

Het Lemster Mannenkoor, opgericht op 11 januari 1965, is een oecumenisch christelijk koor met rond de 120 leden. Een van de doelstellingen is het uitdragen van de Friese cultuur. Dat blijkt niet alleen uit de fraaie Friese kostuum (zie de foto), maar ook uit het repertoire, dat voor een deel bestaat uit Friese volksmuziek. Daarnaast zingen zij o.m. geestelijke muziek en algemeen klassieke muziek.